20.08.2018

Dyr og barn kan oppføre seg veldig spesielt når man er gravid, det la hvertfall jeg merke til. I svangerskapet la jeg merke til at ingen hunder hoppet opp på meg(selv om det er hunder som vanligvis gjøre det), unntatt en gang, og det var dagen før Aleksander døde. Men jeg opplevde å ha sommerfugl og svale som har satt seg på den høygravide magen min. Jeg opplevde at insekter og fugler nesten ikke la merke til at jeg var tilstede, de bare satte seg over alt rundt meg.

Vakkert syntes jeg det var.

Etter jeg mistet så fortsatte det på en rar måte. Bare en uke etter fødselen så kom en sommerfugl å satte seg på magen min igjen(og har gjort det flere ganger etter den første gangen også), og litt lengre tid etter det så kom en stor øyenstikker å satte seg på magen min. Veldig spesielt syntes nå jeg. Jeg har tenkt mye på det, og syntes også små barn i butikker og andre steder jeg møtes de, kan nistirre meg ned. Jeg ignorerer de fleste barna, fordi det er helvetes vondt å se de. Hvertfall gutter! Jeg HATER barnegråt. Så selv om barn oppfører seg spesielt rundt meg så er det vanligvis ikke jeg som får det med meg, men de som er sammen med meg. Men dyr og insekter legger jeg godt merke til. Tenk så vakkert at jeg har fått lov å få sommerfugler, og en øyenstikker til å sitte på magen min❤️🦋. Og ikke bare i graviditeten, men også etter . Jeg har lest hva øyenstikker og sommerfugl kan bety, noe jeg syntes er kjempe vakkert (legger det litt lengre ned i innlegget her). Jeg elsker også elefanter som mange andre også gjør(har en elefant med sommerfugl ører tatovert på armen min, ca 4 år siden). Og jeg kjøpte mange elefant ting til rommet hans, men etter sommerfuglen satte seg på magen min begynte jeg å kjøpe sommerfugl ting også. Så de to likte jeg før svangerskapet, i svangerskapet, men betyr så mye mer nå.

På gravstenen valgte jeg selvfølgelig å ha en sommerfugl der og en elefant, jeg er veldig spent på hvordan det faktisk blir. Det er jo faktisk den siste tingen jeg gjør for han.

Men ja jeg syntes min opplevelse med dyr, insekter og barn etter jeg mistet har vært spesiell. Kanskje det bare er meg som legger mye i sånne hendelser, men for meg har det, og betyr det mye💙.

 

Betydninger på øyenstikker og sommerfugl jeg har funnet på nettet:

 

Øyenstikker:

Øyenstikkere symboliserer at du ikke er alene, og at du er beskyttet av skytsengler eller spirituelle guider.

Hvis du ser disse ofte kan det indikere at du er på riktig vei, og at sjelen din blir ledet i riktig retning.

 

Som åndelige veileder kan den dukke opp uventet i livene våre på svært subtile eller åpenbare måter. Den kan komme til oss for å lære oss noe på et bestemt punkt i livene våre. Den er verdt å lytte til fordi den bærer meldinger som omhandler dypere tanker. Den ber oss om å ta hensyn til våre dypere tanker og ønsker.

 

Når en øyenstikker dukker opp i livene våre, betyr det lykke, glede, nytt lys, hastighet, harmoni, velstand, hell og renhet. Renhet fordi øyestikkere spiser fra vinden selv. Den representerer også transformasjon og livets pågående endringsprosess.

 

Øyenstikkeren er i stand til å vise seg i forskjellige farger, avhengig av vinkel og polarisering av lys som faller på den. Denne magiske evnen er forbundet med oppdagelsen av våre egne evner, ved å avsløre vårt eget selv og fjerne tvilen som er kastet på oss om vår egen identitet.

De kommer i varierte farger. Vingene ser ut til å glimre som om de er laget av sølv. Disse lyse fargene tar tid å utvikles og uttrykker at vi ikke må skjule våre egne sanne farger. De representerer våre selvlagde illusjoner som begrenser vekst og endring til å se oss selv i et perspektiv av selvrealisering, med en forståelse av den dypere meningen med livet.

 

Øyenstikkere lever bare et par måneder. Dens korte levetid symboliserer styrken til å leve i øyeblikket og leve livet til det fulle. Men en slik evne kan vi leve livet vårt uten anger, lik øyenstikkeren.

 

Den er en påminnelse om at når våre dypere tanker stiger til overflaten må vi ta hensyn. «Se på overflaten» det er lærdom å lære, og vi er også minnet om at det vi tror er rett i forhold til det vi ser i øyeblikket ikke alltid er sannheten. Med andre ord, den symboliserer følelser, og inviterer oss til å dykke dypere inn i følelse våre. Være på utkikk etter illusjoner og bedrag, enten de er eksterne eller noe i oss selv.

 

Øyenstikkeren har et viktig budskap og det er at det er tid for endring. Akkurat som øyenstikker endrer farger, kan vi bli kalt til å leve og oppleve oss selv på en annen måte. Holde et åpent hjerte til utfoldelse av våre personlige reiser.

Sommerfugl:

Sommerfugler symboliserer kraften av forvandling, og at du må forandres på innsiden før du kan forandres på utsiden. Dette kan tyde på at du går igjennom en forandring i livet ditt som kan gjøre deg sterkere.

Sommerfuglen er et symbol på transformasjon. Der den som larve omformer seg til en puppe og forvandler seg så til en nydelig sommerfugl. Den harde kampen den har fra å være en puppe til en sommerfugl må den gjøre selv, om du hjelper en sommerfugl å komme seg ut av puppen så blir den ikke så sterk og kan hende den ikke overlever. Den vakre kampen fra puppe til sommerfugl, er sommerfuglens egne kamp og ingen andres sin.

Den blir derfor også for mange et symbol på oppstandelsen og håp om evig liv.

Grekerne mente sommerfuglen er et symbol på sjelens vandring fra den jordiske form til den åndelige. Indianerne i Nord-Amerika bruker sommerfuglen som et symbol på vekst og forandring.

Sommerfuglen blir også sett på som en katalysator for transformasjon, følelsesmessige og spirituelle overganger, følelse av letthet ved å gi og motta, balanse mellom sårhet og styrke på det indre. Kraften til virvelvinden. Reinkarnasjon, omskape seg, forvandle, magi.

Dens flagrende vesen gjør den beslektet med alver, og alver avbildes ofte med sommerfuglvinger, i likhet med drømmeguden Hypnos eller Morfeus.

I Japan er sommerfuglen symbol for en ung pike. Sommerfuglene vil kunne lære deg å frigjøre deg fra selvskapte restriksjoner slik at du kan se på problemer med større klarhet.

#sommerfugl #øyenstikker #mistet #sorg #etbarnforlite #betydning

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg